طراحي ويلاي دوبلكس در پلان كده

طراحي پلان، نما، داخلي

طراحي ويلاي دوبلكس در پلان كده

۳۰ بازديد

طراحي ويلا و به خصوص طراحي ويلا دوبلكس يكي از مهم ترين دغدغه هاي زندگي امروزي است. آنها براي فرار از دود و هياهوي شهرهاي بزرگ ترجيح مي دهند در مكاني آرام و خلوت با آب و هواي خوب زميني بخرند و اوقات فراغت خود را با خانواده در آنجا بگذرانند. اما همه مي دانند كه طراحي ويلاي دوبلكس آنها قرار است فقط يك بار انجام و ساخته شود و بايد سال ها در اين خانه ويلايي دوبلكس استراحت كنند، بنابراين يك طراحي ويلاي دوبلكس عالي مي تواند تنها گزينه پيش روي شما باشد. به همين دليل است كه مي گوييم طراحي ويلاي دوبلكس امروزه به يك چالش بزرگ براي مردم تبديل شده است.

پلان ويلا دوبلكس يا پلان ويلاي دوبلكس بايد مطابق با سليقه شما طراحي و ساخته شود تا يك عمر در آن راحت باشيد. ويلايي دوبلكس بودن از اين نظر مي تواند حائز اهميت باشد كه مي توانيد مساحت بيشتري را براي پلان داخلي ويلا در يك زيرساخت ثابت داشته باشيد و فضاهاي موجود در آن به اندازه كافي باز و آرامش بخش باشد. اين مزيت بزرگ پلان ويلاي دوبلكس نسبت به ويلاي معمولي است.

 

اصول طراحي ويلاي دوبلكس چيست؟

 

اصول طراحي ويلاهاي دوبلكس اصولي تقريبا ثابت است كه اكثريت به آن مسلط هستند و اصول كلي اين نوع ويلاها ديگر بر هيچكس پوشيده نيست. اما تفاوت هاي بزرگ و بارز در طراحي يك ويلاي دوبلكس مدرن كه آرامش بخش و ايده آل است در رعايت نكات بسيار جزئي اما فوق العاده مهم در طراحي باغ ويلاي شماست كه در ويلاهاي مختلف مشاهده مي كنيد. با ورود به اين ويلاها احساس خوشايندي و سرگرمي خواهيد داشت و اين تفاوت ها را احساس خواهيد كرد.

 

در اين مقاله قصد داريم برخي از نكات جزئي اما حياتي خانه ويلايي دوبلكس را كه با تجربه و نظر معماران بزرگ و قديمي به دست آمده را مرور كنيم. اين نكات فوق العاده در طراحي ويلا احتمالا در هيچ سايتي در دسترس شما نيست. با رعايت اين اصول، ويلاي دوبلكس شما يك طراحي فوق العاده خواهد بود كه تنها براي شما و اطرافيانتان لذت خواهد برد.

 

هنگام طراحي ويلاي دوبلكس دستورالعمل ها را جدي بگيريد.

 

بهترين مكان براي طراحي ويلاي دوبلكس و ساخت خانه دوبلكس شمالي ترين قسمت زمين است. نور و صرفه جويي در انرژي براي اين نكته مهم ترين هستند. طراحي داخلي ويلا و نماي ويلاي دوبلكس شما بسيار زيباتر و بهتر خواهد بود. خورشيد از مشرق طلوع مي كند و در طول روز به سمت غرب حركت مي كند و از آنجا غروب مي كند. زماني كه طراحي ويلاي دوبلكس شما مطابق با اين جهت باشد، دريافت نور و صرفه جويي در مصرف انرژي بهترين نتيجه را براي شما خواهد داشت. ويلاي دوبلكس شما نيز رو به آفتاب خواهد بود.

 

سايه هاي شمالي و جنوبي در نماي ويلا دوبلكس

 

نور خورشيد در وسط روز مي تواند روي اعصاب ساكنان ويلاي شما باشد. در طراحي ويلا بايد به سايز سايبان هاي روي پنجره هاي شمال و جنوب ويلا توجه كرد. به همان اندازه كه استفاده از سايبان هاي بلندتر در قسمت جنوبي ضروري است، در شمال مي توانيد اندازه اين سايبان ها را بسيار كاهش دهيد. در فصل زمستان مي توانيد از اين نوك طلايي براي صرفه جويي در مصرف انرژي در ويلاي خود استفاده كنيد.

شما در آپارتمان زندگي نمي كنيد.

 

اندازه فضاها و ارتفاع سقف در طراحي ويلا با آپارتمان بسيار متفاوت است اما اين تنها تفاوت اين دو نيست. آپارتمان ها محدوديت هاي زيادي در دريافت نور در خانه دارند كه ويلاهاي دوبلكس اين محدوديت ها را ندارند. پس ويلاي دوبلكس خود را مانند يك آپارتمان طراحي نكنيد.

 

اندازه فضاها در طراحي ويلاي دوبلكس

 

يكي از مزيت هاي بزرگي كه مي توانيد در طراحي ويلا و البته در طراحي ويلاي دوبلكس مدرن خود داشته باشيد، اندازه فضاهاي مورد نظر براي شماست. طراحي داخلي ويلا در اينجا بسيار مهم است. شما قرار است فضاي داخلي ويلاي خود را مطابق با استانداردهاي خانواده و سبك زندگي خود طراحي كنيد.

 

اگر مهمان نواز هستيد و از فضاهاي بزرگ لذت مي بريد، سالن اصلي خانه مي تواند فرمان دريا را در خانه شما انجام دهد. در طراحي و ساخت ويلا به وسعت اين درياي بي كران توجه كنيد زيرا بستگي زيادي به سبك زندگي شما خواهد داشت.

براي طراحي داخلي ويلاي دوبلكس خود مي توانيد به جاي يك سالن بزرگ از ۲ يا حتي ۳ سالن استفاده كنيد. اين موضوع براي جداسازي فضاها مي تواند به طراحي شما كمك زيادي كند، مكان اتاق ها را مشخص تر كند و آشپزخانه شما را با اتصال به سالن هاي مختلف مانند مرواريد در صدف نشان دهد.

 

در طراحي ويلاي مدرن دوبلكس ديوار شيشه اي را فراموش نكنيد

 

سعي كنيد براي طراحي ويلاي دوبلكس مدرن خود در قسمت هايي كه در معرض نور مستقيم خورشيد هستند از ديوارهاي شيشه اي استفاده كنيد. البته آب و هواي منطقه مسكوني شما در اين امر بسيار موثر است. در برخي از قسمت هاي ويلاي دوبلكس شما اين كار تقريبا ممنوع است. اما در جهت جنوب زيبايي خاص و منحصر به فردي را به ويلاي شما خواهد بخشيد.

 

در مواردي كه ممكن است پروژه بازسازي ويلا داشته باشيد مي توانيد با برداشتن يا ايجاد شكاف در ديوارها و استفاده از دهانه هاي شيشه اي نور طبيعي را به داخل ويلا بياوريد و نكته مثبت بازسازي ويلا اين است كه مي توانيد از خلاقيت و اصول استفاده كنيد. طراحي داخلي به راحتي كاربري اتاق ها، سالن ها و ساير فضاها را در چارچوبي كلي كه اسكلت اصلي سازه است تغيير داده و مطابق با ايده آل شما مي سازد.

 

قرارگيري پله در طراحي ويلا دوبلكس

 

اين يكي از نكات طلايي و مهم در طراحي ويلاي دوبلكس شماست. بارها پيش آمده كه پس از طراحي، مالكان تصميم به تغيير مكان پله ها در داخل پلان ويلاي دوبلكس خود گرفته اند. شما بايد بهترين مكان را براي آن انتخاب كنيد. دقت كنيد كه پله ها نور را مسدود نكنند، فضاهاي اصلي را اشغال نكنند و دسترسي به قسمت هاي مختلف از پايين و بالاي پله به راحتي در دسترس باشد.

 

ارتفاع سقف در طراحي ويلا دوبلكس

 

ارتفاع سقف در نظر گرفته شده براي ويلاي دوبلكس مي تواند همه چيز را تحت الشعاع قرار دهد. بهترين طراحي داخلي ويلا مي تواند در ارتفاع نامناسب سقف گم شود و ارزش خود را از دست بدهد و يك طراحي داخلي ويلايي معمولي با ارتفاع سقف مناسب مي تواند ايده آل و فوق العاده به نظر برسد. در ارتفاع سقف ويلاي دوبلكس خود كوتاهي نكنيد و آن را تا جايي كه قوانين اجازه مي دهد افزايش دهيد.

 

زيبايي در سادگي است

 

طراحي داخلي ويلاي دوبلكس خود را شلوغ و پر از طرح هاي مختلف معماري ندانيد. اين مي تواند در دراز مدت براي شما خسته كننده باشد و ويلاي دوبلكس شما را به موزه تبديل كند. چشم ها از اين نگاه ها خسته مي شوند. البته ممكن است در ابتدا اين كار زيباتر و جالب تر به نظر برسد اما در دراز مدت آرامش شما را به هم مي زند.

 

 پلان ويلاي دوبلكس چيست؟

 

پلان ويلاي دوبلكس داراي دو واحد نشيمن است كه در كنار هم يا روي هم قرار گرفته اند. پلان هاي دوبلكس مختلف اغلب تنظيمات اتاق خواب متفاوتي را ارائه مي دهند. به عنوان مثال، يك دوبلكس ممكن است در مجموع چهار اتاق خواب (در هر واحد دو اتاق) داشته باشد، در حالي كه دوبلكس ديگر ممكن است در مجموع شش اتاق خواب (در هر واحد سه اتاق) و غيره داشته باشد.

 

 آيا دوبلكس چند خانواده محسوب مي شود؟

 

بله، زيرا بيش از يك خانواده مي توانند به راحتي در يك دوبلكس زندگي كنند. در واقع، اگر فكر مي كنيد ممكن است اعضاي پير خانواده را در راه خود داشته باشيد، يك طرح دوبلكس ممكن است بهترين گزينه براي شما باشد، زيرا اين نوع خانه به شما اين امكان را مي دهد كه عزيزان خود را نزديك نگه داريد و در عين حال فضاي مورد نياز خود را نيز فراهم مي كند. حفظ حريم خصوصي بسيار مورد نياز پلان ويلا دوبلكس خانه هاي چند خانواده مقرون به صرفه هستند زيرا به مصالح ساختماني كمتري نسبت به ساخت دو سازه مجزا نياز دارند و با تركيب دو واحد در يك سازه، فضا را حفظ مي كنند. پلان هاي ويلايي دوبلكس با نماي بيروني يك خانه تك خانواده طراحي شده اند، اما داراي ورودي هاي دوگانه هستند. همچنين، آنها در مناطق پرجمعيت مانند شهرهاي بزرگ كه تقاضا براي مسكن وجود دارد اما فضا محدود است، بسيار محبوب هستند.

 

 نمايي از ويلاي دوبلكس مدرن

 

نماي ويلاهاي مدرن تمايل دارند كه متريال، رنگ ها و اشكال خاصي را در طراحي خود بگنجانند و ظاهري مدرن به نماي ويلاي شما ببخشند. هر دوره از معماري جزئيات بيروني خاص خود را دارد.

 

در اين نوع سبك استفاده از پنجره هاي بزرگ و بهره وري از نور طبيعي جايگاه ويژه اي دارد. اشكال هندسي ساده، سيمان نقاشي شده، خطوط تميز، رنگ‌هاي خنثي، همگي نشان‌دهنده يك سبك مدرن و در عين حال ساده هستند.

 

نما و فضاي داخلي يك ويلاي دوبلكس مي تواند مانند يك بوم نقاشي بزرگ، بستر مناسبي براي خلق آثار و ايده هاي بزرگ طراحان خوش ذوق باشد.

در طراحي نماي مدرن ويلايي دوبلكس معمولا از رنگ هاي با هويت و گاهي رنگ هاي تيره و پررنگ به جاي رنگ هاي خنثي استفاده مي شود. رنگ هاي نماي ويلا مدرن كاملا برعكس ويلا به سبك سنتي است كه از رنگ هاي خنثي استفاده مي كند. همچنين در ويلاي مدرن از رنگ هاي طلايي و برنزي كمتر در نما استفاده مي شود.

 

بهتر است بدانيد در بين سبك هاي مختلف طراحي ويلا، طراحي مدرن ويلايي يكي از گران ترين طرح هاست. معمولا طراحي و ساخت مدرن ويلاي ما را در زمره سازه هاي لوكس قرار مي دهد.

 

طراحي داخلي ويلاي دوبلكس

 

در دنياي پر استرس و پر استرس امروز، همه ما به دنبال كمي آرامش هستيم. دوراني كه تصور مي شد طراحي داخلي تنها بيان پر زرق و برقي از حساسيت خاص و سليقه خوب در دكوراسيون يك فضا باشد، گذشته است. امروزه با طراحي داخلي مناسب ويلاي دوبلكس مي توان فضايي خيره كننده مملو از حس آرامش را براي رهايي از نگراني هاي غالب فراهم آورد.

 

يكي از تخصص هاي تيم مجرب مدرن ويلا طراحي داخلي ويلاهاي دوبلكس مي باشد. در واقع فرصت در طراحي ويلاي دوبلكس هيجان انگيز است زيرا امكانات و فضاي نمايش ايده ها بي پايان است.

بيشتر ويلاهاي دوبلكس داراي فضاي لوكس هستند و عملكردهاي مختلف سازه را مي توان به صورت استراتژيك بين دو سطح تقسيم كرد. طبقه پايين معمولاً براي معاشرت استفاده مي شود. زيرا شامل تمام قسمت هاي مشترك مانند اتاق نشيمن، اتاق غذاخوري و آشپزخانه است. در حالي كه طبقه بالا فضاي خصوصي تري است كه براي قرار دادن اتاق خواب ها استفاده مي شود.

برخلاف آپارتمان، دوبلكس فرصتي عالي براي خلاقيت و معرفي عناصر دكور خانه است كه ظاهري خيره كننده به فضا مي بخشد. ما هميشه مي‌توانيم با افزودن جزئيات مدبرانه، فاكتور واو را در طراحي داخلي ويلا افزايش دهيم. يك ويلاي دوبلكس لوكس و استاندارد علاوه بر چشم اندازهاي عالي بايد از نور خورشيد نهايت استفاده را ببرد و فضاي داخلي خود را راحتتر از ويلاهاي يك طبقه تهويه كند. پيشنهاد مي كنيم در طراحي و ساخت ويلاي دوبلكس از بهترين مشاوران و مهندسين معماري شركت مدرن ويلا كمك بگيريد و از نتيجه نهايي لذت ببريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.