طراحي ويلاي كوچك به سبك پلان كده

طراحي پلان، نما، داخلي

طراحي ويلاي كوچك به سبك پلان كده

۲۶ بازديد

در مقالات قبلي اين سايت، ويلا از زواياي مختلف تحت عناوين زير بررسي شده است:

اصول طراحي پلان و نقشه ويلا، طراحي ويلا سنتي، طراحي ويلا دوبلكس مدرن، نماي مدرن ويلايي، پلان ويلاي دوبلكس را مطرح كرده ايم، براي كسب اطلاعات كافي در مورد اين موضوعات و يا مشاوره در زمينه طراحي ويلا مي توانيد به لينك مربوطه مراجعه نماييد. . طراحي به سبك دلخواه طراحي نما طراحي نماي ويلا با شماره تلفن زير تماس بگيريد 09132112767
در اين مقاله سعي داريم تا به بررسي و تحليل طراحي عمارت هاي كوچك بپردازيم:
با توجه به افزايش قيمت زمين و هزينه هاي ساخت، مردم به دنبال مكان هاي كوچك اما خوب و راحت هستند. نياز به اطلاعات و مهارت كافي در زمينه طراحي دارد.
براي طراحي يك ويلاي كوچك بايد موارد زير را در نظر بگيريم كه به تفصيل توضيح خواهيم داد:
1. پلان صحيح يك ويلاي كوچك چگونه بايد باشد؟
براي اينكه يك چيدمان زيبا و كاربردي براي يك ويلا كوچك داشته باشيم بايد با توجه به روال طراحي هر نوع ويلا در هر متراژي اطلاعات زير را داشته باشيم.
ابتدا بررسي ويژگي هاي ملك از جمله وسعت زمين، نقشه هوايي ملك، جهت باد و زاويه تابش خورشيد، مناظر طبيعي اطراف زمين مورد نظر مهم است.
بعد از ترسيم ابعاد زمين بايد نياز كارفرما را بشناسيم كه البته در ويلاهاي كوچك با ابعاد كوچك حدي داريم كه اتاق هاي غير ضروري داشته باشيم و بهتر است با توجه به اتاق هاي لازم استفاده شود. . آرزوها كارفرمايان در طراحي ما
مجموعه ما شامل عناوين زير است:
سالن ورودي (سرويس بهداشتي، كمد)، آشپزخانه با ميز قابل استفاده به عنوان اتاق غذاخوري براي داشتن فضاي كوچك، اتاق نشيمن و اتاق خواب يكي از آنها را بايد اتاق خواب در نظر گرفت.
نقشه ها و نقشه هاي خوب براي هر ملكي كه براي سرمايه گذاري و فروش يا براي مالكيت در نظر گرفته شده است مورد نياز است. يك طراحي خوب مي تواند ارزش ملك را افزايش دهد و فضاي بهتري را براي كاربر فراهم كند.

رابطه بين محل بايد راحت و مناسب براي مالك و مهمانان باشد. همچنين بهتر است حريم خصوصي را رعايت كنيد و بهتر است از فضاهاي لازم در يك چيدمان پلان كوچك استفاده كنيد و از مكان هايي مانند: حمام، اتاق نشيمن خصوصي، اتاق مطالعه، اتاق بازي و غيره خودداري كنيد.
2. چه سبكي براي طراحي ويلاي كوچك انتخاب شده است؟
براي انتخاب سبك طراحي مناسب براي ويلاهاي كوچك، بهتر است ابتدا شناخت كافي از سبك هاي مختلف معماري داشته باشيم تا بتوانيم سبك مناسب با فضا و سليقه خود را انتخاب كنيم.
در زير به بررسي مختصر ويژگي هاي معماري هر سبك مي پردازيم:
وضعيت فعلي:
• Essa انعطاف پذير
در اين سبك عدم استفاده از عناصر و نقوش بسيار و متنوع و نياز به زيبايي در سادگي به وضوح نمايان است. حذف جزئيات براي ايجاد يك ساختمان ساده و تميز يكي از اهداف اين سبك است. متداول ترين آنها تاپ هاي تخت، رنگ هاي كرم و سفيد و رنگ هاي يك دست هستند.
از تركيب نامتقارن استفاده كنيد
پيگيري عملكرد و ظاهر ساختمان
استفاده از مواد جديد.
با استفاده از عينك هاي بزرگ از طبيعت بهره ببريد
اهميت زندگي معنوي
ارتباط در فضاي داخلي
سبك معماري كلاسيك:
اين سبك معماري در درجه اول منعكس كننده مفاهيمي مانند شجاعت، فروتني و هوش است. اين مقادير نقش مهمي در تعريف گونه ايفا مي كنند.اين نوع ساختمان ها انواع مختلفي دارند. برخي از ويژگي هاي كليدي اين سبك معماري عبارتند از:
سازگاري با تقارن و تناسب:
ساختمان‌هاي قديمي‌تر متقارن هستند و در طراحي آن‌ها از ستون‌ها و پنجره‌ها با فاصله يكسان استفاده مي‌شود.
استفاده از ستون:
ستون ها در سبك و چيدمان خاصي استفاده مي شوند. در معماري يونان باستان نمونه هاي مختلف طبقه بندي ستون عبارتند از: دوريك، يوني يا كورنتي و در معماري روم باستان از روش توسكاني و تركيبي استفاده مي شود.
استفاده از مواد مقاوم:
ساختمان هايي كه به اين سبك معماري ساخته مي شوند از مصالح بادوام مانند سنگ مرمر، بتن و آجر استفاده مي كنند.
پنجره ها:
پنجره هاي سبك كلاسيك مستطيل شكل و دو قسمتي بالا و پايين به صورت متقارن نصب شده اند.
معماري نئوكلاسيك (بعد از سبك كلاسيك):
نئوكلاسيك با ويژگي هاي لوكاس:
اندازه بزرگ ساختمان سادگي اشكال هندسي و ديوارها، استفاده از ستون ها و جزئيات فرم هاي يوناني.
لهجه‌هاي معماري نئوكلاسيك صاف است و اغلب در قاب‌ها و فريزها يا حاشيه‌هاي تزئيني ساختمان قرار مي‌گيرد.
از ديگر ويژگي هاي سبك معماري نئوكلاسيك مي توان به موارد زير اشاره كرد:
ارائه كلاسيك و ساده، پست هاي بلند و مستقل، ساخت و ساز جديد و مدرن در خانه
طراحي ساختمان مطابق با تناسبات هندسي كلاسيك با استفاده از مصالح سنتي مانند سنگ، آجر و چوب است.
معماري پست مدرن:
رنگ هاي شفاف و اشكال عجيب و غريب و غيرعادي كه گاه از ويژگي هاي معماري كلاسيك هستند از ويژگي هاي سبك پست مدرن هستند.
از آنجايي كه سبك فعلي در معماري فعلي استفاده نمي شود، بقيه سبك ها را به اختصار نام مي بريم:
معماري روم شرقي يا بيزانس
معماري رومي (بدنه گرد و ستون هاي قطور)
معماري گوتيك (طاق هاي زياد و ستون هاي نوك تيز باريك)
معماري رنسانس (كلاسيك هاي بازسازي شده)
معماري باروك (دكوراسيون دراماتيك)
معماري آرت نو (با استفاده از اشكال و گياهان طبيعي)
معماري آرت دكو (الگوهاي هندسي زياد، رنگ هاي روشن)
سازه هاي منفرد (جايي كه لوله ها و ساير تجهيزات در بيرون ساختمان قرار دارند)
معماري پست مدرن (رنگ هاي شفاف و اشكال عجيب)
معماري نوآينده گرايي (اشكال هندسي قطعات يا چرخش هاي زياد)
معماري ويران شده (اشكال آب و ظواهر عجيب)
با توجه به تحليل دقيق و دقيق انواع ساختماني فوق بايد بدانيم كه:
موقعيت جغرافيايي اولين نكته مهمي است كه در انتخاب سبك معماري بايد به آن توجه كرد. شرايط آب و هوايي نيز بر طراحي تاثير مي گذارد. البته يك مكان باراني در مقايسه با يك مكان آفتابي شرايط متفاوتي دارد.
يكي ديگر از عواملي كه بر طراحي يك ساختمان تأثير مي گذارد، فرهنگ آن منطقه است. به عنوان مثال در برخي از نقاط چين ساخت و ساز تنها با رعايت اصول فنگ شويي امكان پذير است. در پهنه بندي صنعتي موقعيت ملك از نظر دسترسي و صرفه اقتصادي منطقه مورد توجه قرار مي گيرد.
نكته ديگري كه در مورد سبك هاي معماري بايد به آن توجه كرد اين است كه آنها ارتباط نزديكي دارند. در واقع سبك ساختمان بدون دكوراسيون داخلي معناي خود را از دست مي دهد و اين دو مكمل يكديگر هستند. هر روش ساخت و ساز مزاياي خاص خود را دارد. بنابراين براي هر نوع ساخت بايد همان نوع دكوراسيون را انتخاب كرد.
3. چه مصالحي در طراحي يك خانه مستقل كوچك مناسب است؟
بر اساس تجزيه و تحليل عناصر شماره 3 كه به تفصيل در مورد آنها صحبت كرديم، سبك مد زيباي خود را انتخاب مي كنيم.
با توجه به ويژگي هاي فوق، مناسب ترين سبك طراحي و بهره برداري معماري، سبك مدرن است، زيرا با توجه به ويژگي هاي اين سبك، يك ويلاي كوچك با مساحت كوچكتر از حد معمول به نظر نمي رسد و مي توانيم از آن بهره ببريم. . ويژگي هاي معماري دكوراسيون مدرن، برنامه ريزي شده، نما و داخلي نيز بايد بر اين اساس ايجاد شود و از ويژگي هاي اصلي اين سبك مي توان به سادگي، حداقل دكوراسيون، استفاده از رنگ هاي روشن، عدم استفاده از متريال هاي زياد اشاره كرد. ايده آل براي طراحي يك ويلا كوچك.
حال بايد بدانيم چه متريالي براي طراحي و ساخت ويلاي كوچك مناسب است.
قبل از هر چيز بايد بدانيم كه استفاده از شيشه و پنجره در قسمت هاي بزرگ مي تواند به خيلي ها براي ايجاد فضا و فضاي خوب كمك كند، بنابراين سعي مي كنيم در طراحي نما فضاي بيشتر و عرض و ارتفاع بيشتري اضافه كنيم. در ويلا
متريال به كار رفته در طراحي ويلا به سبك مدرن به شرح زير است:
مواد چوبي
بتن
مواد فلزي
استين
شكستن آجر
شيشه كاري
فيبر كربن
4. نقش پوشش گياهي در طراحي يك خانه روستايي كوچك چيست؟
آيا به طراحي منظره علاقه داريد؟ منظره
بخشي از معماري و طراحي كه عمدتاً معماري منظر ناميده مي شود كه شامل استفاده از عناصر مختلف در يك محيط خاص براي شكل دادن به آن بر اساس نقشه هاي از پيش تعيين شده است. هدف آن تزئين و ايجاد محيطي آرام و دلنشين، تقويت ارتباط بين انسان و طبيعت است.
براي رسيدن به نتيجه مطلوب، استفاده از اين مواد بايد طبق اصول و قوانين خاصي باشد. در مورد اشياء مورد استفاده، بايد اضافه كنيم كه اينها مي توانند هر چيزي باشند. از گل و گياه گرفته تا حوض كوچكي در دل ويلا همه چيز براي طراحي قابل استفاده است. پس از تعريف چيدمان كشور، بهتر است اصول و قواعد اصلي را ياد بگيريد.
* يكي از مهمترين كارهايي كه بايد قبل از طراحي هر صفحه با هر كاربري انجام دهيد، بررسي موقعيت صفحه است. بررسي مكان شامل عناصري مانند شرايط آب و هوايي منطقه، جمع آوري اطلاعات در مورد انواع گياهان در منطقه، جهت باد، شرايط خاك، شرايط آب و انواع آبياري است.
علاوه بر اين، محدوديت ها در طراحي و ساخت مرزها بايد به دقت در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال، گاهي اوقات برخي از درختان را نمي توان حذف كرد، يا اشياء و ساختمان هايي وجود دارد كه نمي توان آنها را برداشت يا جابه جا كرد.
محدوديت ديگري كه مي توان براي يك طراح ايجاد كرد محدوديت مالي است. بنابراين طراح بايد محدوديت هاي مالي را تا حد امكان در نظر بگيرد.
به طور كلي محوطه سازي زيبا كه با توجه به عوامل فوق به دقت طراحي شده است مي تواند به زيبايي ويلا بيفزايد و آن را به مكاني لذت بخش براي گذراندن اوقات فراغت تبديل كند.
در طراحي يك ويلاي كوچك مدرن بايد به اين نكته توجه داشت كه ترجيحاً كل محوطه و حياط پر از درختان بلند نباشد و محوطه به گونه اي طراحي شود كه بتوانيم كل محوطه را از داخل ببينيم. . . ويلا و نشيمن حتي اگر كوچك باشد.
در محوطه ويلا با متراژهاي بزرگ مي توان پياده روي، زمين بازي كودكان، استخر مصنوعي، استخر روباز، آلاچيق و فضاهاي جذاب ديگر را در نظر گرفت.
5. حداكثر فضا و هزينه مورد نياز براي ساخت ويلا چقدر است؟
استفاده حداكثري از زمين ملك مورد نظر؛ ما مي توانيم ويلا را بر اساس طرح دوبلكس طراحي كنيم. اين سبك طراحي به بهبود زيرساخت ما كمك مي كند، اما سطح اشغال پايين است و بقيه فضا به عنوان منظره استفاده مي شود. ويلا دان. بياييد در يك مكان زيبا لذت ببريم.
در مطالب قبلي به بررسي ويلاي دوبلكس و نكات مهم در طراحي ويلاي دوبلكس پرداختيم.
حداقل متراژ براي ساخت يك مزون را مي توان از 80 متر مربع در نظر گرفت تا محوطه را در 2 طبقه تحت عنوان دوبلكس قرار داده و به دو فضاي خصوصي و مشترك تبديل كند.
هزينه ويلا به چند قسمت تقسيم مي شود و به اختصار توضيح داده مي شود.
هزينه هاي طراحي معماري ويلا شامل: طراحي پلان ويلا، طراحي نماي ويلا، طراحي داخلي ويلا، طراحي محوطه ويلا، طراحي فضاي سقف ويلا مي باشد.
هزينه هاي طراحي سازه ويلا: پس از طراحي پلان و پلان نما و همچنين محاسبه ميزان اجراي ويلا، لازم است نوع سازه ويلا مطابق نقشه آماده شود.
هزينه نقشه هاي الكتريكي و مكانيكي
پس از ساخت پلان ويلا و انجام طراحي داخلي و تعيين دكوراسيون داخلي هر منطقه، نقشه هاي مربوط به روشنايي و سيم كشي برق ساختمان و تاسيسات طبق نظر كارفرما انجام شود، لذا: قبل از اجرا با هر مشكلي در اجرا و همه چيز مواجه مي شوند بايد اصول را در نظر گرفته و رعايت كنند.
مقدار مقاومت (قاب ساختمان):
پس از تصميم گيري در مورد طراحي و محاسبه ويلا، نقشه توسط پيمانكار بررسي شده و هزينه هاي اجرا با توجه به قيمت مصالح در روز به كارفرما اعلام مي شود.
هزينه هاي ويلا نجاري:
بخشي از قيمت ها با توجه به طراحي داخلي ويلا و مدارك تهيه شده توسط معمار بررسي و با توجه به قيمت مصالح روز بازار اعلام خواهد شد.
با در نظر گرفتن تمامي فاكتورهاي فوق تمامي اطلاعات طراحي يك ويلاي كوچك را در اختيار داريم تا بتوانيم با هر شرايطي از ملك تمامي نيازهاي مشتري را برآورده كنيم.
تيم فني و مهندسي پلنكده و طراحان مجرب در زمينه طراحي طراحي، طراحي، طراحي داخلي و خارجي در اصفهان، تهران و تمامي شهرهاي ايران، مطلوب ترين طرح را در كمترين زمان و با بهترين قيمت ارائه مي دهند.

Plankade.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.